pauoberglund

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Julmarknad i snöstorm!

Av Pauline Berglund - 17 december 2009 22:30

 Hellu alla små snötomtar! :D

Idag hade vi mentorsdag, så vi började 8.30 (=10 minuter senare än vanligt, 15 minuters sovmorgon) i skåphallen och fick städa skåpen och klassrummet xP. Sen gick vi till galoppfältet i snöovädret ("lätt sommarbris" enligt arne xD) och alla nior åkte till gamla stan för att gå på julmarknad. Alla niorna spred ut sig i små grupper i gamla stan, och så irrade vi runt i snön bland hus och små gator, och hittade ingen vart. Jag hittade typ två eller tre affärer som jag kände igen, dock :D. Jag, Arne och Rasmus gick runt, vi hittade en Sci-Fi affär som sålde... ja, Sci-Fi prylar, och twilightgrejer! Så jag hittade min julklapp till Johanna där^^ Där köpte jag även en knapp ("I vant to zuck yur blud" lr nåt i den stilen) och skulle betala Arnes ("Talk nerdy to me"), men den fick vi gratis av någon anledning. Där inne fick vi även idén att vi skulle köpa en liten Mårran-figur till vår bildlärare Fritte, eftersom att han är rädd för henne. Och vi blev jätteglada för han i kassan visste att Mårran är snäll egentligen! :D Men vi hittade ingen bra figur där (vi hittade en i en liten typ souveniraffär). Sen gick vi vidare som små snötomtar och försökte hitta julmarknaden. När vi väl kom dit kom vi på att det inte var särskilt kul där (Arne köpte två polkagrisar i julklapp till nån släkting), och att vi var hungriga, så vi begav oss ner för backarna igen och letade efter något bra ställe att äta på. Det var typ McDonalds vs mysigt café. Sen hittade vi Hanna, och vi tog med oss henne och hittade så smånigom ett Espresso House, där jag och Arne åt varsin macka och Hanna och Rasmus tittade på. Sen gick vi och köpte den där Mårran-figuren (Hanna var med och betalade), hittade en Sanna och en Emelie och begav oss hemåt för att vi skulle på kulturavslutningen (här någonstans övergav vi Rasmus).

Sen kom vi till Enskilda, satt i deras typ grupprum och spelade gitarr/sjöng i ca 40 minuter, och sen hade vi avslutning med kulturen med fika och roliga improvisationslekar :D sen överlämnade vi Frittes julklapp under högtidliga (NOT!) cermonier, och så pratades det lite allvar om pjäsen som vi håller på med och sen slutade vi! :D

Det var den dagen det^^

Hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Berglund - 6 mars 2010 15:27

Hellu! Nu smsbloggar jag, ooo! x) Iaf, nu sitter jag i bilen på väg hem till täby från idre, så det är halvt snyftigt:( Jag sitter i varje fall här o försöker plugga till spanskaprovet som jag har på tisdag, o det går väl sådär xP Nu vet jag inte om ...

Av Pauline Berglund - 28 februari 2010 20:57

Hej alla små snöiga människor ute i världen! Nu sitter jag här i stugan i Idre och... skriver. Obviosly x) Och jag är så underbart glad, jag är hemma, där jag ska vara :D jag ÄLSKAR verkligen Idre, det är här jag ska bo sen när jag blir... stor? Vu...

Av Pauline Berglund - 18 februari 2010 21:51

Hej på er! Jag... har ett liv. Tror jag. Ibland. Och det där var bara aningen random... xD Iallafall, dagens inlägg har två punkter: Green Day och gymnasiet. Jag tror att jag börjar med gymnasiet...  Jag har valt. YAY! :D Det blev 1. Tibble - b...

Av Pauline Berglund - 7 februari 2010 00:53

Hellu WAAA!! Jag har ju inte skrivit på jättlänge, varför är det ingen som har sagt nåt?! D: Det har iochförsej inte hänt så himla mycket spännande den sista tiden, förutom en eller kanske två saker: JAG HAR TANDSTÄLLNING. Jag trodde att jag skulle...

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards