pauoberglund

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Tandläkarbesök

Av Pauline Berglund - 14 januari 2010 20:12

Hello

Nu sitter jag här med en läbbig guldkedja fastopererad i munnen! D: Jag har nämligen blivit opererad, men jag är något fuzzy på detaljerna så jag skriver ner det jag kommer ihåg xP

Eftersom att jag inte fick äta inom 4 timmar före operationen, väcktes jag klockan 05.30, åt lite frukost (pappa kom in med frukost på sängen :P   ), och somnade sedan om. Sedan väcktes jag igen strax innan 9, duschade, och så åkte jag och pappa iväg till Sollentuna. När vi kom dit fick jag alla möjliga sorters tabletter och "drinkar" och äckelpäckel som gjorde att jag fick världens äckligaste smak i munnen (och pga smaken inte ville andas genom munnen, utan andades in genom näsan, prata, andas in...) och det var en "drink" som gjorde mig avslappnad (+ typ utraderade hela balanssinnet), en alvedon som jag inte kunde svälja (och därför fick spotta ut), en flourtablett (som inte smakade något men ändå var  äcklig) och en brus-alvedon. Kombinationen var inte trevlig. Sen fick jag bedövning etc, jag låg och darrade av någon anledning så pappa höll på med min fot, och det var väldigt lugnande, men sen mådde han illa och behövde gå ut, och då blev det hela mycket läskigare. Sen minns jag inte så himla mycket, jag låg mest och blundade för att slippa se vad de gjorde x) Men så småningom hade jag iallafall el guldkedja och två stygn i munnen, och ett sudd med en giraff på i handen^^ Och så åkte vi hem, jag fick en massa glass och låg och tittade på tv hela dagen, och på kvällen åkte jag o pappa till täbban för att jag hade varit så duktig och så fick jag grejer för upp till ca 200 kr :D och då blev det ett ark med gulliga monsterklistermärken, och ett par örhängen. Och så ska jag (kanske) få ett par tygmärken med svalor på som jag ska sy fast på min väska :P

Så det var en ganska bra dag^^

Och det är nån som har eldat upp typ halva kiosken!! D: Oh no...


Bajbaj  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Berglund - 6 mars 2010 15:27

Hellu! Nu smsbloggar jag, ooo! x) Iaf, nu sitter jag i bilen på väg hem till täby från idre, så det är halvt snyftigt:( Jag sitter i varje fall här o försöker plugga till spanskaprovet som jag har på tisdag, o det går väl sådär xP Nu vet jag inte om ...

Av Pauline Berglund - 28 februari 2010 20:57

Hej alla små snöiga människor ute i världen! Nu sitter jag här i stugan i Idre och... skriver. Obviosly x) Och jag är så underbart glad, jag är hemma, där jag ska vara :D jag ÄLSKAR verkligen Idre, det är här jag ska bo sen när jag blir... stor? Vu...

Av Pauline Berglund - 18 februari 2010 21:51

Hej på er! Jag... har ett liv. Tror jag. Ibland. Och det där var bara aningen random... xD Iallafall, dagens inlägg har två punkter: Green Day och gymnasiet. Jag tror att jag börjar med gymnasiet...  Jag har valt. YAY! :D Det blev 1. Tibble - b...

Av Pauline Berglund - 7 februari 2010 00:53

Hellu WAAA!! Jag har ju inte skrivit på jättlänge, varför är det ingen som har sagt nåt?! D: Det har iochförsej inte hänt så himla mycket spännande den sista tiden, förutom en eller kanske två saker: JAG HAR TANDSTÄLLNING. Jag trodde att jag skulle...

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards