pauoberglund

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

MUSIK!!!

Av Pauline Berglund - 29 december 2009 23:45

Hellu!

Har inte skrivit på ett ganska bra tag nu, och det är ju inget vidare. Å andra sidan har jag ju inte direkt något intressant att berätta om dagarna som har gått sen jag skrev senast, så jag berättar om idag istället^^

Igår fick jag på ett tidigt stadium veta att vi skulle till stan idag (=GÅ OCH LÄGG DEJ TIDIGT SÅ DU ORKAR UPP!!!) så jag gick och la mej i tid. Utan att kunna somna. Nån gång vid 2 tror jag att jag äntligen lyckades (jag hade satsat på senast 1). Iaf, idag skulle vi kolla på skidor til mej (:D!!!!) och om jag inte hängde med till stan skulle Johanna få mina gamla (halvsnygga), och jag skulle i brist på annat få ta över hennes fula (dom ser ut som pappret på en Billys-pizza). Vi skulle åka hemifrån 10.15, och runt nio kommer pappa in i rummet och sjunger "Jag vill inte åka på en Billys-paaaaaaan-pizza..." (melodi: hjulen på bussen går runt runt runt), efter ett tag går han ut, bara för att komma tillbaka med en GITARR!!!!!! AAAAAA!!! Min tondöva pappa tar konstiga ackord och fortsätter med samma melodi och text. FASA! Iaf, så småningom gick jag upp (halsont som vanligt) men pappas dumma låt på hjärnan. Halsont+sovit i jag vet inte, 6 timmar?+brutal låt i huvet=SUR pauo! Inte kul...

Så kom jag, pappa, Johanna och Josse iväg till stan iaf, vi kollade lite på begagnade skidor i Skidbytarboden (ingen höjdare), och sen gick (gick, i en halvtimme!!) vi till The north face för att prata med Peter om han kunde fixa fram några billigare (vet inte hur det gick med den saken xP) Sen gick vi till McDonalds och åt... Sen kom vi till Stadium, och jag har hittat mina älsklingar!! Ett par Head-skidor som heter mystery luv. Dom ska jag ha!! :D <3 Sen gick vi till nån affär som hette nånting som jag inte kommer ihåg där jag hittade jättesöta prickiga muffinsformar till framtida cupcakes :D Dessutom kollade vi på julskyltningen på NK :P och så åkte vi hem.

Men det viktiga på dagen är att jag och pappa åkte till Musikbörsen sen (efter hemkomsten) för att köpa en till gitarr. Och vi hittade en! En svart stålsträngad  U N D E R B A R!! Den är så fin... :PDessutom skulle vi köpa en sladd som skulle gå från micken på min fiol till datorn, och det slutade med att vi köpte ett ljudkort med ett musikprogram, så det ska vi installera nu och sen kan jag spela in till datorn! :D Lycka!

Detta + en tamburin och ett gitarrställ köpte vi^^

på kvällen åkte hela familjen til... nånstans, och medan mammas skidor fixades gickl jag och Johanna till gina tricot och där hittade jag en t-shirt med texten "forever 17" och en mun med huggtänder, och det var den enda kvar så jag i princip snodde den från johanna xP Men snäll som jag är får hon låna den ibland^^


Det var min braiga dag :D

Ha det gott, igelkott x)

 
 
Arne

Arne

30 december 2009 01:49

BERGLUND MEGA IS ON TOP!!! xD Jag garvade (först råkade jag skriva gayade) som en Arne på Saftkalas när jag läste detta inlägget xD

Btw, jag hatar dig för att du har en sån tröja -.-' Jag ville också ha en!!!!! Jeffla schiit!
Poossss åh RHOOOMPHAAA pårej!
/Arne

http://matildaarneeriksson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Berglund - 6 mars 2010 15:27

Hellu! Nu smsbloggar jag, ooo! x) Iaf, nu sitter jag i bilen på väg hem till täby från idre, så det är halvt snyftigt:( Jag sitter i varje fall här o försöker plugga till spanskaprovet som jag har på tisdag, o det går väl sådär xP Nu vet jag inte om ...

Av Pauline Berglund - 28 februari 2010 20:57

Hej alla små snöiga människor ute i världen! Nu sitter jag här i stugan i Idre och... skriver. Obviosly x) Och jag är så underbart glad, jag är hemma, där jag ska vara :D jag ÄLSKAR verkligen Idre, det är här jag ska bo sen när jag blir... stor? Vu...

Av Pauline Berglund - 18 februari 2010 21:51

Hej på er! Jag... har ett liv. Tror jag. Ibland. Och det där var bara aningen random... xD Iallafall, dagens inlägg har två punkter: Green Day och gymnasiet. Jag tror att jag börjar med gymnasiet...  Jag har valt. YAY! :D Det blev 1. Tibble - b...

Av Pauline Berglund - 7 februari 2010 00:53

Hellu WAAA!! Jag har ju inte skrivit på jättlänge, varför är det ingen som har sagt nåt?! D: Det har iochförsej inte hänt så himla mycket spännande den sista tiden, förutom en eller kanske två saker: JAG HAR TANDSTÄLLNING. Jag trodde att jag skulle...

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards