pauoberglund

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Musik

Av Pauline Berglund - 18 februari 2010 21:51

Hej på er!

Jag... har ett liv. Tror jag. Ibland. Och det där var bara aningen random... xD

Iallafall, dagens inlägg har två punkter: Green Day och gymnasiet. Jag tror att jag börjar med gymnasiet...

 Jag har valt. YAY! :D Det blev 1. Tibble - bild o form, 2 Tibble - musik, 3. D-ryd - sam-bild o form, o 4. Åva- nv-foto :D och jag har valt låtar till förkunskapsprovet i musik :) På fiol, som är mitt förstainstrument, blir det 21 guns med Green Day, det blir faktiskt ganska fint (tror jag), började öva på den igår... Och på andrainstrumentet, alltså gitarr, blir det Your Call med Secondhand Serenade :D det blir najz... Fast det är irriterande, för ömsom är jag säker på att det kommer gå asbra, och ömsom är jag BOMBSÄKER på att jag kommer faila och inte få bra betyg och livet går åt helvete och jag dör ensam... :( men det är bara att stay positive, inte ge upp...

Och så kommer vi till Green Day, som tar upp större och större del i mitt liv, har jag märkt... x) Dom ska ha en konsert. I sommar. I Sverige. I GÖTEBORG! Först hade de typ bara planerat att ha i Norge och Finland (dåvarande planen var att jag skulle ta mig till Norge... xP), men nu är det ju så att Göteborg ligger betydligt närmare. Iallafall, jag har hoppat runt av glädje, men så kommer det stora, hemska blockerande hindret: FÖRÄLDRARNA. "nej du får inte åka till Göteborg med tre-fyra kompisar varav en tar med sig en typ 30-årig brorsa för att du INTE KONCENTRERAR DEJ PÅ SKOLAN!" Och jag vill göra något väldigt ONT med dom!! Jag anstränger mej (tycker jag. ibland.), och jag betalar tåg o konsertbiljett själv och konserten är på en lördag och jag har allt figured out, men så kommer dom och krossar det första jag hade tänkt göra på egen hand på eget insiativ. Jag pratade med mamma om det igår, att jag betalar allt själv etc, och då kändes det som om ett liiiiiiitet hopp tändes, men sen pratade jag med pappa på telefon och han släckte den lilla gnistan på en gång. plan A: fixa betyg. plan B: kidnappa föräldrar, låsa in dem i ett mörkt rum, ta med mej en kamera, dra till göteborg och visa dem LIVE på en tv i det mörka rummet när jag är på konsert i Göteborg och dom får inte följa med^^ (plan A verkar mest trolig...).

Men jag SKA dit!!!

Annat i mitt liv just nu: Vi ska sälja kakor i klassen för att samla till klassresan, nån som vill köpa? :D

Kram på er!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Berglund - 6 mars 2010 15:27

Hellu! Nu smsbloggar jag, ooo! x) Iaf, nu sitter jag i bilen på väg hem till täby från idre, så det är halvt snyftigt:( Jag sitter i varje fall här o försöker plugga till spanskaprovet som jag har på tisdag, o det går väl sådär xP Nu vet jag inte om ...

Av Pauline Berglund - 28 februari 2010 20:57

Hej alla små snöiga människor ute i världen! Nu sitter jag här i stugan i Idre och... skriver. Obviosly x) Och jag är så underbart glad, jag är hemma, där jag ska vara :D jag ÄLSKAR verkligen Idre, det är här jag ska bo sen när jag blir... stor? Vu...

Av Pauline Berglund - 7 februari 2010 00:53

Hellu WAAA!! Jag har ju inte skrivit på jättlänge, varför är det ingen som har sagt nåt?! D: Det har iochförsej inte hänt så himla mycket spännande den sista tiden, förutom en eller kanske två saker: JAG HAR TANDSTÄLLNING. Jag trodde att jag skulle...

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men...

Av Pauline Berglund - 18 januari 2010 20:28

Hej Jag är jättetrött, har mejlat några bilder till mitt bildprojekt till Fritte nu och förhoppningsvis kommer han skriva ut dem till imorrn :) Appropå bild, kommer vi ha danskurs till Täbydansen på onsdag - på sista bildlektionen!!! AAAAAAAAAAAAAA...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards