pauoberglund

Alla inlägg under januari 2010

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men en av de viktigaste vet inte vad "den" betyder för mej. Och imorrn är det danskurs inför torsdag, då det är Hela Täby dansar och det kommer ju bli kul, men jag kommer träffa människor som jag inte vill träffa... Men jag får väl hålla mig till den jag tycker om. Nu ska jag sova, gonatt allihopa där ute i den stora svarta januarinatten <3

Av Pauline Berglund - 18 januari 2010 20:28

Hej

Jag är jättetrött, har mejlat några bilder till mitt bildprojekt till Fritte nu och förhoppningsvis kommer han skriva ut dem till imorrn :) Appropå bild, kommer vi ha danskurs till Täbydansen på onsdag - på sista bildlektionen!!! AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! JAG KOMMER DÖ!!!!!! Jag kommer inte hinna bli klar och jag kommer ta livet av mig och dööööö.... eller inte riktigt kanske men illa är det iallafall.

Det var dagens nya problem.

Det första problemet började imorse, när jag vaknade och upptäckte att den jäkla guldkedjan var av! Jag hade på något sätt bitit av den i sömnen. Inte bra... Mamma ringde till tandläkaren iallafall, och så fick jag en tid på eftermiddagen; vilket innebar att jag behövde gå från den intressanta SO-lektionen, och INTE KUNDE VARA PÅ EXTRATIDEN som Fritte har fixat till oss som inte är klara med bildprojektet. Attans bananer... -.-' Men kedjan fäste de iaf, så nu är den fastlimmad bakom en tand. Men bilden... D:

Dagens tragiska: Imorse blev en kille överkörd av ett tåg borta i Täby kyrkby ungefär. Han gick en klass under mig (åttan) på min förra skola, Skolhagen. Rest in peace Linus.


Bajbaj

Glöm inte att säga hur mycket ni tycker om alla omkring er, en dag kan det plötsligt vara försent...

Av Pauline Berglund - 14 januari 2010 20:12

Hello

Nu sitter jag här med en läbbig guldkedja fastopererad i munnen! D: Jag har nämligen blivit opererad, men jag är något fuzzy på detaljerna så jag skriver ner det jag kommer ihåg xP

Eftersom att jag inte fick äta inom 4 timmar före operationen, väcktes jag klockan 05.30, åt lite frukost (pappa kom in med frukost på sängen :P   ), och somnade sedan om. Sedan väcktes jag igen strax innan 9, duschade, och så åkte jag och pappa iväg till Sollentuna. När vi kom dit fick jag alla möjliga sorters tabletter och "drinkar" och äckelpäckel som gjorde att jag fick världens äckligaste smak i munnen (och pga smaken inte ville andas genom munnen, utan andades in genom näsan, prata, andas in...) och det var en "drink" som gjorde mig avslappnad (+ typ utraderade hela balanssinnet), en alvedon som jag inte kunde svälja (och därför fick spotta ut), en flourtablett (som inte smakade något men ändå var  äcklig) och en brus-alvedon. Kombinationen var inte trevlig. Sen fick jag bedövning etc, jag låg och darrade av någon anledning så pappa höll på med min fot, och det var väldigt lugnande, men sen mådde han illa och behövde gå ut, och då blev det hela mycket läskigare. Sen minns jag inte så himla mycket, jag låg mest och blundade för att slippa se vad de gjorde x) Men så småningom hade jag iallafall el guldkedja och två stygn i munnen, och ett sudd med en giraff på i handen^^ Och så åkte vi hem, jag fick en massa glass och låg och tittade på tv hela dagen, och på kvällen åkte jag o pappa till täbban för att jag hade varit så duktig och så fick jag grejer för upp till ca 200 kr :D och då blev det ett ark med gulliga monsterklistermärken, och ett par örhängen. Och så ska jag (kanske) få ett par tygmärken med svalor på som jag ska sy fast på min väska :P

Så det var en ganska bra dag^^

Och det är nån som har eldat upp typ halva kiosken!! D: Oh no...


Bajbaj  

Av Pauline Berglund - 8 januari 2010 21:17

Hej

Jag är sjuk. Har feber (tror jag) med mera, ont i magen och mår allmänt dåligt. Så nu sitter jag här i myskläder och tycker synd om mig själv.

Jag är sjuk så sällan, så när jag väl blir det, går jag runt och säger saker i stil med "jag är så sjuuuuuuuuuuuk..." x) En av (dom dumma) sakerna jag har fått av min pappa (en annan är att översätta/hitta på egna (fåniga) texter till låtar) xD


Bajbaj  

Av Pauline Berglund - 7 januari 2010 21:00

Hej alla människor

Idag var det skolstart. Eftersom att jag hade vänt på dygnet under lovet somnade jag inte i tid igårkväll, utan nån gång vid 12. INTE bra. Iaf hade vi sovmorgon, vi började inte förrän 9, så jag och Johanna hade en jättesoft morgon, jag gick upp typ 7.45 och åt frukost i godan ro osv. Eftersom att jag inte hade fått något busskort än, promenerade vi till skolan, och det var bara -5 grader så det var helt ok :P

Iaf, vi kom till skolan och jag träffade MÄNNISKOR för första gången på evigheter!! Det var kul :)

Sen fick vi info om ett nytt system på skolan, Schoolsoft, som gör att man själv, lärarna och föräldrarna kan se om man har kommit i tid till lektionen lr inte, har med sig material osv. I  REALTID!!!!!! Dam dam daaaaaam..! Det är ju... läskigt.

Sen hade vi dom vanliga lektionerna, och så avslutade vi med kultur! :D Jag har fått veta vem jag ska spela i pjäsen, och vad jag har för repliker (än så länge) osv.

Och så gick jag till täbban och köpte ett busskort, och åkte hem.

Inte så spännande dag kanske...

Till dom i 9B: banan123!!! :D xD


iCiao!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards