pauoberglund

Direktlänk till inlägg 24 december 2009

GOD JUL!!!

Av Pauline Berglund - 24 december 2009 23:12

GOD JUL alla små tomtar! :D

Jag har inte skrivit på ett tag, för jag har haft (ganska) fullt upp med julklappar etc. Men idag var det julafton, och det var mysigt^^

Igår Blev jag klar med julklapparna till farmor o farfar och den till Louise: Farmor o farfar fick en skål som jag har målat som det står "I den här skålen kan man t.ex lägga..." och så är den pepprad med förslag på vad man kan ha i den (äpplen, godis, gröt, kiwifrukter...) den blev asnajs :P Louise fick ett par fleecefodrade ullvantar (=JÄTTEVARMA!!) som jag sydde igår. Dom är rosa och såg hyfsade ut tills dom var klara; nu ser dom ut som stora, rosa, fula, omoderna gamla grytlappar. Men hon blev glad iaf^^ Johanna fick en Twilight-poster, Josse en bok (Siv sover vilse), pappa fick fin choklad o mamma fick en almanacka^^ Det blev bra. Imorrn ska vi träffa mormor o morfar o jag har ingen julklapp till dom. AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! PANIIIIK!!! Och jag vet ingen sista-minuten-grej som jag kan fixa till dom lr nånting. That sux. -.-'


Men idag iaf: Väcktes på morgonen av diverse familjemedlemmar; "Vakna, nu är det 20 min till frukost" "Vakna, 10 min till frukost" "Vakna, vi åker om en timme" (Josse): "Pauline, du ska komma ner o äta frukost".

Så smånigom kom jag ner iaf, och så åt vi grötfrukost :P I julstrumpan på morgonen fick jag skumtomtar och en Nemi-tidning :D Sen åkte vi till kyrkan Och gick på julgrej där. Det KRYLLADE av barn! :O Och dom va inte tysta en sekund - antingen skrattade dom (=gulligt) eller så skrek/grät dom (=inte fullt så gulligt xP). Sen vid 14 kom farmor, farfar ocj Louise hit och så åt vi, jag Johanna och Josse kollade på Kalle Anka osv.

Sen till kaffet hade jag bakat apelsin- o mandelcupcakes :D dom blev jättebra^^

Vad jag fick:

Skidkläder som jag hade önskat mej, + hjälm!! :D

T-shirten som jag har velat ha i ett halvår xP

2 böcker som jag önskat mej

Ridhandskar

Skrivbok (med cupcakes på :P), en tunika(-grej), 2 svarta nagellack (av johanna, "kommer jag få ett nagellack?" "hehe, nä du får två!" xD) + lite till^^


Övrigt:

JAG HAR SKAFFAT FACEBOOK!! FASA! HEMSKT! TRAGEDIIII!!!

Och jag är jätteförkyld, har varit det sen igår :( stackars mej...


Hej då och god jul alla glada småtomtar ute i det avlånga (snöiga!! :D) landet Sverige!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Berglund - 6 mars 2010 15:27

Hellu! Nu smsbloggar jag, ooo! x) Iaf, nu sitter jag i bilen på väg hem till täby från idre, så det är halvt snyftigt:( Jag sitter i varje fall här o försöker plugga till spanskaprovet som jag har på tisdag, o det går väl sådär xP Nu vet jag inte om ...

Av Pauline Berglund - 28 februari 2010 20:57

Hej alla små snöiga människor ute i världen! Nu sitter jag här i stugan i Idre och... skriver. Obviosly x) Och jag är så underbart glad, jag är hemma, där jag ska vara :D jag ÄLSKAR verkligen Idre, det är här jag ska bo sen när jag blir... stor? Vu...

Av Pauline Berglund - 18 februari 2010 21:51

Hej på er! Jag... har ett liv. Tror jag. Ibland. Och det där var bara aningen random... xD Iallafall, dagens inlägg har två punkter: Green Day och gymnasiet. Jag tror att jag börjar med gymnasiet...  Jag har valt. YAY! :D Det blev 1. Tibble - b...

Av Pauline Berglund - 7 februari 2010 00:53

Hellu WAAA!! Jag har ju inte skrivit på jättlänge, varför är det ingen som har sagt nåt?! D: Det har iochförsej inte hänt så himla mycket spännande den sista tiden, förutom en eller kanske två saker: JAG HAR TANDSTÄLLNING. Jag trodde att jag skulle...

Av Pauline Berglund - 19 januari 2010 22:22

Mitt liv kommer gå av helvete. Allt är bara en enda stor röra; skolan, fiolen, sömnbrist... Allt är som en stor grå hemsk sörja som jag måste va itu med, eller så kommer jag typ dö. Jag har några ljuspunkter i livet, de som får mej att må bättre, men...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards